În curând, veţi putea urca în maşină şi
veţi ajunge la destinaţie fără să fie nevoie să atingeţi volanul.
Producătorii din industria auto se grăbesc să îndeplinească visul
şoferilor nepricepuţi. Nissan anunţă o maşină fără şofer la un preţ
abordabil până în 2020. Producătorul de echipamente auto Valeo s-a aliat
cu specialistul în aeronautică Safran pentru a efectua cercetări în
domeniul robotizării vehiculelor la sol, pentru a le face mai autonome.
Tema autonomiei vehiculului va fi una
dintre principalele abordate la Salonul Auto de la Frankfurt, care îşi
va deschide porţile pe 12 septembrie. În acest domeniu, nu un producător
auto a furat startul, ci un gigant al Internetului, Google, care a
înmatriculat Google Car în Nevada. Pentru a realiza performanţa unei
maşini fără şofer, au fost dezvoltate numeroase tehnologii: viziune la
360 de grade, gestiunea obstacolelor, recunoaşterea parcursului. Aceste
instrumente trebuie să conecteze maşina la infrastructura rutieră sau la
Internet.
Maşina nu va mai fi un dispozitiv
autonom, ci va fi "în dialog" cu mediul înconjurător pentru a evita
blocajele de circulaţie, va informa asiguratorul pentru a-i transmite
kilometrii reali parcurşi şi le va permite pasagerilor să se destindă,
de exemplu uitându-se la un film.
Pentru ca aceste servicii să devină
banale, va fi însă nevoie de globalizarea Internetului 4G. Specialiştii
estimează că până în 2027 toate maşinile din Europa Occidentală, America
de Nord şi Japonia vor fi conectate la internet. Chiar dacă nu toate
maşinile vor circula fără şofer, ele vor fi conectate la Internet.
Producătorii auto au început să dezvolte interfeţe specifice, cum ar fi
Ford Sync, Audi Connect sau R-Link de la Renault.
Piaţa potenţială este enormă şi ar putea
ajunge la 15 miliarde de euro până în 2020, fie că este vorba despre
aplicaţii, fie că este vorba despre sisteme propriu-zise. Problema
industriei auto în domeniul implementării Internetului în automobile
este că giganţii electronicelor au pornit deja asaltul. Google, Apple,
Nokia, Samsung şi IBM vor să-şi îşi ia partea de felie şi de la
automobilişti.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu