marți, 10 septembrie 2013

Masina care se conduce singura si e conectata la net

Constructorii auto vor să îşi crească veniturile prin introducerea Internetului în maşini. Acest lucru nu este însă foarte simplu, sub ameninţarea giganţilor electronicii.
În curând, veţi putea urca în maşină şi veţi ajunge la destinaţie fără să fie nevoie să atingeţi volanul. Producătorii din industria auto se grăbesc să îndeplinească visul şoferilor nepricepuţi. Nissan anunţă o maşină fără şofer la un preţ abordabil până în 2020. Producătorul de echipamente auto Valeo s-a aliat cu specialistul în aeronautică Safran pentru a efectua cercetări în domeniul robotizării vehiculelor la sol, pentru a le face mai autonome.

Tema autonomiei vehiculului va fi una dintre principalele abordate la Salonul Auto de la Frankfurt, care îşi va deschide porţile pe 12 septembrie. În acest domeniu, nu un producător auto a furat startul, ci un gigant al Internetului, Google, care a înmatriculat Google Car în Nevada. Pentru a realiza performanţa unei maşini fără şofer, au fost dezvoltate numeroase tehnologii: viziune la 360 de grade, gestiunea obstacolelor, recunoaşterea parcursului. Aceste instrumente trebuie să conecteze maşina la infrastructura rutieră sau la Internet.

Maşina nu va mai fi un dispozitiv autonom, ci va fi "în dialog" cu mediul înconjurător pentru a evita blocajele de circulaţie, va informa asiguratorul pentru a-i transmite kilometrii reali parcurşi şi le va permite pasagerilor să se destindă, de exemplu uitându-se la un film.

Pentru ca aceste servicii să devină banale, va fi însă nevoie de globalizarea Internetului 4G. Specialiştii estimează că până în 2027 toate maşinile din Europa Occidentală, America de Nord şi Japonia vor fi conectate la internet. Chiar dacă nu toate maşinile vor circula fără şofer, ele vor fi conectate la Internet. Producătorii auto au început să dezvolte interfeţe specifice, cum ar fi Ford Sync, Audi Connect sau R-Link de la Renault.

Piaţa potenţială este enormă şi ar putea ajunge la 15 miliarde de euro până în 2020, fie că este vorba despre aplicaţii, fie că este vorba despre sisteme propriu-zise. Problema industriei auto în domeniul implementării Internetului în automobile este că giganţii electronicelor au pornit deja asaltul. Google, Apple, Nokia, Samsung şi IBM vor să-şi îşi ia partea de felie şi de la automobilişti.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu